Львів (не) для велосипедистів

3
0

У Львові ще не дуже сприятлива ситуація для велосипедистів. Фрагментарні велодоріжки, недостатня кількість парковок, незручний рельєф, дощовий клімат – це не єдині проблеми львівських роверистів. Та попри це у столиці Галичини велоінфраструктура розвивається найкраще в Україні. Вже зараз у місті побудовано понад 100 кілометрів велодоріг, і ще багато проектів існує в планах.

Але не всім власникам двоколісного транспорту до вподоби пересуватися велодоріжками. Чимало роверистів обирають для проїзду тротуари чи автомобільні шляхи навіть там, де є велодоріжки. Хідники, безперечно, безпечніші, ніж автомобільні дороги, але вони заборонені для проїзду велосипедом.

Не усі власники двоколісного транспорту вважають себе повноцінними учасниками дорожнього руху, тож чимало водіїв автомобілів сліпо не помічають роверистів. Велосипедисти часто порушують правила дорожнього руху, зокрема їдуть на червоне світло та не інформують інших учасників руху про зміни свого маршруту. Проте аварійні ситуації стаються як з вини автомобілістів, так і через велосипедистів. Так, за неповний рік у Львові сталося 69 ДТП за участі велосипедистів, 10 із них – з летальними наслідками.

Ще одна не менш важлива проблема – паркування. Хоч зараз ніби з цим проблем не виникає, адже щороку встановлюють нові паркомісця, навіть створили мобільний додаток – карту Львова, де нанесені всі велопарковки, магазини та велодоріжки. Проте проблема не лише в тому, щоб було де залишити двоколісного друга, а й у тому, щоб, бува, його ніхто не вкрав.

Орест Олеськів

Орест Олеськів. Фото Катерини Смідюк

«Це була одна з основних речей, про яку я думав, коли купував велосипед, – каже Орест Олеськів, Голова львівської асоціації велосипедистів. – Я трохи це питання вивчав і був добре обізнаний, бо перед тим в моїх друзів вкрали цей двоколісний транспорт. Я вибрав міський велосипед, тому що знав, що по статистиці їх крадуть набагато рідше, вони не є такими популярними, в основному крадуть гірські велосипеди. Ну і ясно, я ще знав про замки, бо коли стоїть два велосипеди і в одного хороший замок, а в іншого поганий, то, скоріш за все, вкрадуть той, де поганий замок. Тому одна з перших речей, яку я купив для велосипеда, – це замок».

Щоб не попрощатися з велосипедом у перший же день, не варто купувати надто дорогий ровер. Для повсякденного пересування Львовом підійде звичайний міський велосипед або трекінговий, який дозволить без проблем долати львівські схили. Також не варто забувати про замок. А от на ньому економити вже не варто. Крім того, бажано залишати велосипед на місцях, де він добре проглядається, де ходить багато людей і де його побояться красти.

Львівська велодоріжка

Львівська велодоріжка. Фото Катерини Смідюк

У Львові лише 2% населення регулярно їздить на велосипеді. Тоді як в Німеччині чи Голландії – 15 та 50% відповідно. Причини не лише в поганому стані велодоріжок чи у їхній відсутності. Наші люди вважають, що це не солідно. Ровер – це лише забавка для дітей, щоб поїздити у дворі чи вихідними в парку. За кордоном усе навпаки: влада в Європі всіляко стимулює відмовлятися від машин, усюди введені платні парковки, дорожча страховка та й на пальне ціни кусаються. Тому люди й шукають альтернативні дешеві види транспорту.

Крім того, велосипед – це не тільки дешево та екологічно, а й швидко.

«Основна перевага велосипеда – це те, що можна їхати від дверей до дверей, наче ногами ходити, але, відповідно, швидкість значно більша, – розповідає Орест Олеськів. – Моя середня швидкість по місту – 17 км/год, і це дозволяє мені проїжджати 5-кілометрові відрізки за 15-20 хвилин. І мало який транспорт у час пік може забезпечити такий час пересування».

Якщо ви хочете пересісти на велосипед, то варто звернути увагу на декілька нюансів. Перед тим як вирушити в дорогу, детально проаналізуйте свій шлях: визначіть, де є велодоріжки, де бічні вулички з меншою інтенсивністю руху і, звичайно, звірте свій шлях з правилами дорожнього руху. Також варто перевірити стан покриття, адже їхати по бруківці – невелике задоволення.

За останні роки кількість велосипедистів у Львові зросла в рази. Але проблеми, які виникають для і через велосипедистів, залишаються й досі.

Катерина Смідюк

Катерина Смідюк – студентка факультету журналістики ЛНУ імені Івана Франка

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Вам сподобається