Роадмап в маркетинг: як зібрати 50к читачів

5
0

420 листопада на факультет журналістики ЛНУ імені Івана Франка завітали цікаві гості: Віктор Сурков та Ярослав Назар. Вони працюють у сфері ІТ та багато знають про digital-маркетинг, чим і поділилися зі студентами. Ми вирішили зібрати основні тези лекції і розповісти вам про подію.

Журналістика – це щоденне генерування величезної кількості контенту. Проте з кожним роком стає все більш зрозуміло, що лише цього недостатньо. Якщо журналіст прийшов з події і оперативно написав матеріал, то це не означає, що він так само швидко з’явиться у Facebook. Адже текст потрапляє до спеціаліста з SMM, який не знає, про що цей матеріал, тому він має необхідність його перечитати і проаналізувати, а це є суттєвою втратою часу. Саме тому журналістика рухається до формату універсалізації, коли треба вчитися не лише генерувати контент, а й правильно його доставляти. Тепер багато компаній і ЗМІ шукають не звичайних авторів матеріалів, а спеціалістів з digital-маркетингу. Тому журналіст зацікавлений в тому, щоб його стаття чи сюжет набрали умовно п’ятдесят тисяч переглядів. Важливим є те, що він може досягти цього абсолютно самостійно, знаючи декілька прийомів digital-маркетингу.

Фото Тетяни Павліченко.

Фото Тетяни Павліченко.

Для чого потрібен маркетинг? Для комунікації зі своєю аудиторією, здобуття нової і, звісно, для продажів. Найголовнішою відмінністю між звичайним та мережевим маркетингом є те, що в останньому ми можемо відслідкувати конверсію і оцінити ефективність реклами. До слова, в журналістиці теж є продажі – це кількість переглядів того чи іншого матеріалу.

Основними каналами маркетингу є:

  • Social media (Facebook, Instagram, Linkedin тощо);
  • E-mail marketing – канал, який дає найбільшу конверсію при найменших затратах, за умови, що база для розсилки добре підібрана;
  • Display ads – візуальна реклама від Google, що гарно працює не для прямого продажу, а для просування імені компанії;
  • PPC – реклама для пошукової видачі в Google;

Важливо також знати техніки маркетингу:

  • Content marketing – не прямий продаж, а підведення людини до деякої думки;
  • Big date – техніка, за допомогою якої на одного користувача збирають велику кількість інформації і, опираючись на неї, створюють тарґетовану рекламу;
  • E-mail automation;
  • Search engine optimization – написання текстів з використання семантичного ядра, що допомагає потрапити їм на перші сторінки пошуковиків;
  • Growth hacking (наприклад, розіграш за принципом «like + share»);
  • Marketing automation – почерговість публікацій в декількох соцмережах, які доносять певну історію;
  • Partnership – партнерство з медіа.
Фото Тетяни Павліченко.

Фото Тетяни Павліченко.

Найпопулярнішою технікою є content marketing. Датою його заснування вважають 1900 рік, коли компанія з виготовлення шин створила «Guide Michelin» – путівник для подорожей автомобілем, який поширювався безкоштовно. Люди, які його отримували, відчували певну подяку до компанії, тому що вона надала їм корисну інформацію, не просячи нічого натомість. Окрім того, маркетологи «Michelin» добре вибрали цільову аудиторію, адже ця книжечка була потрібна лише власникам автомобілів – їхнім потенційним клієнтам.

Як знаходити цільову аудиторію? Коли це стосується digital marketing, то можна використовувати деякі веб-інструменти. Наприклад, «Webmaster» – це сервіс, що дає можливість аналізувати пошукові запити, за якими переходили на ваш сайт. Отримавши ці дані, можна створити приблизний портрет своєї цільової аудиторії. Складність роботи з ЦА полягає в тому, що вона надзвичайно велика, тому її потрібно дослідити і сегментувати. Розбивши багатотисячну цільову аудиторію на маленькі групи, можна випробувати різні методи маркетингу і відкинути неефективні.

Фото зі сторінки Ярослава Назара у Facebook.

Фото зі сторінки Ярослава Назара у Facebook.

Дуже важливою є маркетингова стратегія. Вона полягає в тому, щоб зібрати всі канали, техніки, цільову аудиторію, зрозуміти, що саме ви маєте донести і подати це під правильним соусом. Гарна стратегія виглядає приблизно так: спершу ви даєте аудиторії який-небудь безкорисливий привід вас згадати, який не змушує ні до якої дії, потім – ще один, а з часом у неї виникає довіра до вас і, як результат, бажання щось купити.

Розуміючи принципи роботи digital-маркетингу, журналіст може гарантувати свої редакції, що його матеріал прочитає певна кількість людей, і це автоматично перетворює його на по-справжньому корисного працівника.

Анна Мегас

Анна Мегас – студентка факультету журналістики ЛНУ імені Івана Франка

Прокоментуйте

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Вам сподобається