Ну візьміть мене на роботу!

6
0

правильно-составить-резюме-1024x681

Ви здобули хорошу освіту, володієте корисними навичками і навіть маєте досвід роботи, але вам все одно не щастить отримати ту чи іншу посаду? То, може, проблема у вашому резюме? Рекрутер Ольга Чмелик та менеджер із персоналу холдингу емоцій !FEST Лідія Овещенко розповіли, як правильно «розрекламувати» себе, аби запам’ятатися роботодавцям, і чого не варто писати у резюме. Розмова відбулася 14 червня у IHUB Lviv.

«На перегляд одного резюме рекрутер витрачає в середньому 15 секунд», – каже Лідія Овещенко. А у великі компанії щоденно надходить 500-1000 листів. Тому, аби ваше резюме не загубилось серед сірого потоку сотень інших, воно повинне привертати увагу, виділятися і одразу впадати у вічі. А досягти цього можна, правильно, лаконічно і креативно подавши інформацію.

Тож якщо ви хочете, аби вас взяли на роботу, ніколи НЕ:

1. Не відправляйте одне й те саме резюме на всі вакансії одного роботодавця.

2. Не вказуйте інформацію, якої від вас не вимагають (школи, грамоти, медалі, наявність водійських прав та будь-які навички, що не є дотичними до вакансії, на яку претендуєте). Це просто займає зайве місце і ніяк не впливає на ваш рейтинг серед інших претендентів. А от справді важлива інформація може потонути у цій «воді».

3. Не оцінюйте своїх минулих роботодавців. Якщо під час співбесіди вас запитають, чому залишили колишню роботу, не варто вдаватись у деталі й негативно відгукуватись про минуле начальство. Адже майбутній роботодавець навряд чи захоче брати у свою команду людину, яка після звільнення, ймовірно, створить різку антирекламу його компанії.

4. Не використовуйте багато кольорів і шрифтів. Моногамність – ознака стилю. Ідеальна кількість відтінків для резюме – два. «Одного разу нам надіслали резюме, де КОЖНЕ слово було іншого кольору. Мабуть, хотіли показати оригінальність, чи що…», – зі сміхом згадує Ольга Чмелик.

Ольга Чмелик. Фото Вікторії Вередіної

Ольга Чмелик. Фото Вікторії Вередіної

5. Не надсилайте довге резюме. «Доведено, що вся важлива інформація про людину може вміститися на одну сторінку формату А4, – пояснює Лідія Овещенко. – Якщо ваше резюме довше, перечитайте його ще раз і викиньте непотрібне». Просто-на-просто рекрутер не матиме часу дочитати ваш текст до кінця, і ви залишитесь поза увагою. «Рекордно довге резюме, яке ми отримували, містило 12 сторінок А4, – каже Ольга Чмелик. – Той хлопчина навіть додав витяги зі своєї дипломної роботи!..»

6. Не треба давати собі суб’єктивних характеристик, на кшталт «комунікабельний, ввічливий, пунктуальний»… Такі речі може сказати про себе абсолютно кожен, а от чи правда це? Переконатись можна, лише поспілкувавшись з людиною. Коли ж ви самі так себе оцінюєте, це не сприймають серйозно. «Якщо чесно, то 90% людей, які в резюме вказують «пунктуальний», потім запізнюються на співбесіду», – зізнається Лідія.

7. Не варто нічого вигадувати. Ми живемо у час, коли інформацію перевірити так само легко, як увімкнути телевізор: варто просто натиснути на пару кнопочок. «Колись мені довелося розглядати резюме одного парубка на посаду бармена, – розповідає Ольга. – Так-от, він вказав попереднім місцем роботи якусь дивну, невідому мені кав’ярню. Я ввела її назву в Інтернеті і… виявилось, що такого закладу не існує! А хлопець «пропрацював» там цілий рік!» Не варто вигадувати щось, аби додати до резюме ще один пункт. Вашу брехню виявлять, а хто захоче працевлаштувати у себе людину, яка обманює вже на таких ранніх етапах співпраці?

8. Не забувайте про грамотність і логіку викладу. Якщо дата початку навчання – 1 вересня 2015 року, то дату закінчення не можна писати так: 31.06.17. Здавалося б, очевидно, але з досвіду спікерів трапляється й не таке. І доволі часто.

9. Ніколи не забувайте вказувати в темі електронного листа, що саме ви надсилаєте. Як уже зазначалося раніше, в компанії надходить щоденно до 1000 повідомлень. Їх сортують за темами, вказаними у листах. Якщо ви забули уточнити, що це ваше резюме, воно може й не потрапити до папки, де його розглянуть. Також надсилайте резюме винятково як вкладений файл, а не в самому «тілі» листа. Адже вашому ректутеру потім доведеться його оформляти самотужки. І от ви ще не почали працювати, а вже завдали зайвого клопоту і створили про себе перше негативне враження. Вітаю!

10. Не забувайте про оригінальність. Чим креативніше та систематизованіше ваше резюме, тим більші шанси, що його візьмуть до уваги. Хороший варіант – резюме-інфографіка. Головне – пам’ятати про моногамність та стриманість у стилі. Спікери запропонували два сайти, на яких можна безкоштовно і дуже просто створити цікаві та нестандартні резюме: kickresume.com та easel.ly.

Лідія Овещенко. Автор фото - Вікторія Вередіна.

Лідія Овещенко. Фото Вікторії Вередіної

Оскільки основною аудиторією на зустрічі були студенти, у багатьох виникло запитання, а що ж робити, коли ти дуже хочеш працювати у конкретній фірмі, але абсолютно не маєш досвіду роботи, а його якраз вимагають. То що, не надсилати резюме?

«Для цього існують стажування», – рекомендують спікери. У випадку абсолютної відсутності досвіду краще попроситись на короткотривалу безоплатну роботу. «Насправді, компаніям вигідно виховувати собі майбутніх працівників такими, як їм потрібно. Але не вимагайте за це грошей, адже вас вчать, а це з вашого боку теж чогось мало б коштувати…», – аргументує Лідія Овещенко. А після стажування у вас є реальні шанси отримати роботу, адже вас уже знають, вас «зліпили» під потрібний формат і перевагу на вакантне місце нададуть саме ВАМ.

Також перед тим, як надсилати резюме, дуже важливо знати, чим саме займається фірма, які її цінності, принципи. «Якщо ваші життєві пріоритети – любов, мир у світі і добро, то, радше за все, вам буде не дуже комфортно у компанії, що займається вимаганням заборгованостей», – весело зазначає Лідія.

Вказуйте все, що реально збільшить ваші шанси на отримання посади. Онлайн-курси, волонтерства, тренінги, стажування – все це показує, що ви вчились і працювали, а не сиділи, склавши руки. Доводить, що ви маєте життєвий досвід і корисні навички. Але, формуючи цей абзац у своєму резюме, не забувайте про пункт №2 списку «Ніколи НЕ».

Ви повинні знати, скільки ви коштуєте. Вас можуть запитати, скільки ви б хотіли отримувати, і це нормально. Перед тим як іти на співбесіду, промоніторте ринок і визначтесь, яка ціна у ваших здібностей.

Ну і головне – ваші контактні дані. Перевірте ще раз, чи правильно ви вказали свій номер телефону і чи це точно ВАШ номер, а не вашої дівчини, яка цілком може стати колишньою на момент, коли вам передзвонять і запропонують роботу. Та ви про це так ніколи й не дізнаєтесь!

Також читайте про це на STUDLAVA. А на «закуску» – пам’ятні фотомоменти із зустрічі від Вікторії Вередіної.

« 1 of 15 »

Ярина Пришляк

Ярина Пришляк – головний редактор «Креденсу», студентка факультету журналістики ЛНУ імені Івана Франка

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Вам сподобається