0
0
Анатолій Заболотний
Анатолій Заболотний, експерт у сфері управління неурядовго сектору. Фото зі сторінки Інституту лідерства та управління УКУ у Facebook

1 червня у стінах Філософсько-богословсьського факультету УКУ відбувся майстер-клас «Як перетворити місію в результативні зміни?». Тренінг провів Анатолій Заболотний, експерт у сфері управління неурядового сектору. Організатор проекту – Інститут лідерства та управління УКУ. 

Беручись за ту чи іншу справу, усі ми щиро сподіваємось на одне – досягти успіху у своїх починаннях. Як дістатися своєї мети? Що робити, щоб мінімізувати провали? Анатолій Заболотний поділився трьома «огргхаками» підкорення вершин.

«Перевіряйте логіку дій»

«Немає дій, які не ведуть до результатів, немає результатів, які беруться нізвідки», – пояснює спікер. Що б ми не робили – це обов’язково до чогось призведе. Інше питання, чи це буде, те чого ми хочемо. Можна мати хорошу ідею, реальне бажання і можливості втілити її в життя, але погано продуманий алгоритм дій призведе до абсолютно непередбачуваних результатів. Намалюйте схему, проаналізуйте усі можливі розвитки, ходи, втисніть свій план у логічну рамку!

«Мрія – це спільний образ майбутнього»

Гаразд, ось ви вже побудували геніальну схему, проаналізували всі можливі алгоритми. Інструкція готова! Тепер потрібні деталі. Як заохотити людей до співпраці? Як переконати їх у важливості свого задуму? «Ви не можете надихнути людей своєю харизмою, своїм лідерством, але ви можете надихнути їх мрією», – розповідає Анатолій. Звичайно, можна найняти колектив, який виконуватиме усі накази і працюватиме за поданою схемою. Але, знайшовши вигідніші умови праці, такі «колеги» розбіжаться у пошуках нового Ельдорадо. Спільна ідея – це те, за що люди готові віддати життя, це об’єднує, мотивує боротися. Коли усі гвинтики одночасно крутяться в заданому напрямі, велика машина приходить до дії.

Виникає запитання: як запалити інших полум’ям своєї мрії? Анатолій Заболотний продемонстрував відео Саймона Синека «Як видатні лідери надихають діяти». Виявляється, коли ми агітуємо когось щось зробити, використовуємо три пункти: «Чому?», «Як?», «Що?». Від того, в якій послідовності ми подаватимемо інформацію залежить те, як нас сприймуть. Саймон Синек приводить приклад компанії «Apple». Ви ніколи не думали, чому вони такі успішні? У них є такий же доступ до ресурсів, як і у інших компаній, такі ж кваліфіковані кадри. В чому секрет? Він у тому, як саме «Apple» пропонує свій товар. «Якби вони рекламували, як усі, це звучало б приблизно так: «Ми робимо чудові комп’ютери, у них красивий дизайн і їх легко використовувати, хочете придбати? Не надихає. А ось як комунікує «Apple» насправді: «Що б ми не робили, ми віримо, що можемо думати по-іншому, ми кидаємо виклик статусу-кво, застосовуючи красивий дизайн і легкість у використанні. Так вже вийшло, що ми виготовляємо чудові комп’ютери. Придбаєте один?» Відчуваєте різницю? А всього лише змінилась послідовність викладу. Акцентуєте увагу на «Чому?» і, може, вам навіть не доведеться пояснювати «Що?». Розповідайте свої ідеї, а не плани і люди ними запаляться.

«Але пам’ятайте, що тільки мрія не витягне вашу організацію», – продовжує лектор.

«Мистецтво побудови цілей та задач»

Перед тим, як почати свою справу обов’язково спитайте себе, яка ваша мета. Чого саме ви хочете досягнути, для чого це вам. Розставлення таких крапок допоможе побудувати правильну стратегію. «Якщо ви хочете вирішити проблему, ви повинні взяти до уваги всі її аспекти» Для цього потрібно навчитися відрізняти свою мету від кроків її досягнення. Анатолій виокремлює три пункти правильної постановки цілей:

1. «Починайте цілі з дієслова». «Підвищення рівня безпеки на дорогах» і «Підвищити рівень безпеки на дорогах». Погодьтесь, другий варіант справді мотивує діяти. А здавалося б, звичайне формулювання.

2. «Підкресліть всі слова, які мають подвійне значення». Ви повинні чітко знати, чого ви хочете, не має місця сумнівам і непорозумінням!

3. І найголовніше: «Переконайтесь, що це саме ВАШІ цілі!»

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *