Створюй в Україні: як заснувати власний дизайн-маркет?

3
0
залиште

Христина, Остап, Ярина та Ксенія. Фото зі сторінки OneDayShop у Facebook.

Подія, яка періодично розриває львівський Інстаграм та не тільки – масовий розпродаж одягу під назвою OneDayShopЦе – ярмарка, на якій можна купити речі від українських виробників: одяг, прикраси, аксесуари для дому, або ознайомитись із продукцією та відзначити для себе виробників із якими ти б хотів надалі мати справу. Ярина Федак, співорганізатор цього популярного маркету серед львівських модників, розповіла про секрети створення успішного проекту українських виробників та споживачів. Яким був шлях від університетської ярмарки до найбільшого дизайн-маркету Львова?

– Ярино, як у вас виникла ідея створити OneDayShop у Львові?

– Організатори нашого маркету завжди залишаються незмінними. Нас четверо: Христина, Остап, Ксенія та я. Ще коли ми навчались в університеті, то вирішили продавали одяг в Інтернеті, аби заробити трохи грошей. Робили це кожен окремо, але одного дня у нас виникла ідея створити щось на зразок «Garage sale» в Америці. Адже в Інтернеті немає можливості поміряти річ та подивитись на її якість.Нас надихнув цей формат: музика, діджеї, неформальна атмосфера та можливість придбати цікаві речі побачивши їх наживо. Що ще потрібно молоді?

– ­Важко було організувати маркет?

– Перший OneDayShop ми організували швидше, ніж за місяць. Проте зараз ми витрачаємо значно більше часу. Тоді ми просто орендували невелике приміщення та зробили мінімальну рекламу. Неочікувано навіть для нас самих, прийшло дуже багато людей, і усі залишилися задоволеними. До нас у Львові ніхто такого не робив – ми перші. Згодом емоції вгамувались, запал трохи стишився. Маркет був влаштований на наші власні кошти. Кожний вклав своїх 500 гривень, а заробив в середньому 400, тому на деякий час ми взяли невелику паузу.

– Як ви наважились розвивати свою ідею, яка виявилась не надто прибутковою?

– Через деякий час ми усвідомили, що все ж хочемо цим займатись. В першу чергу це зацікавило львівську молодь. Нам почали писати виробники handmade-продукції, які теж хотіли брати участь у маркеті. І хоча це був не зовсім наш формат, ми ризикнули і тільки виграли від цього. Стало зрозуміло, що людям цікаво знайомитись із українським виробником і це варто розвивати.

22156791 426630621072640 1666259189 n
22156791 426630621072640 1666259189 n
« 1 of 12 »


–Чи є проблеми із якими ви кожного разу стикаєтесь? На які кошти існує
OneDayShop?

– Найперше це приміщення, тому що кожного разу наші масштаби ростуть, кількість учасників та відвідувачів збільшується, а місце знайти завжди дуже важко. Хочеться, аби локація була поруч із центром, щоб легко було дістатись із будь-якого куточка міста і оренда була не дуже дорогою. Адже у нас немає спонсорів та партнерів, і наразі бюджет формується з оплати учасників за місце, а також вартості вхідних квитків. Кожна людина може відвідати нас, ціна вхідного квитка завжди становить 30 гривень.

– Скільки грошей варто брати із собою?

– Ми робимо усе для того, щоб на кожний товар знайшовся свій покупець. А товари представлені абсолютно у різних цінових категоріях. Все продумано так, щоб кожен студент міг собі щось купити. Навіть на одну стипендію (1100 гривень) можна придбати дуже хороші брендові речі, подарунки для себе та своїх близьких.

– У чому унікальність OneDayShop поряд з іншими такими заходами в Україні?

Кожного разу ми відбираємо нові бренди. Проводиться своєрідний кастинг: оцінка самої продукції, її якість та актуальність. Ми дбаємо про наших виробників, турбуємось, аби в них був високий рівень продажів. Пояснюємо, як правильно подати свій товар, щоб мати успіх, проводимо воркшопи для учасників. Головне: на маркеті можна чудово розважитись, навіть нічого не придбавши. Формат великих дружніх посиденьок – це і є OneDayShop.

Аліна Величко

Аліна Величко – студентка факультету журналістики ЛНУ імені Івана Франка

Прокоментуйте

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Вам сподобається