Михайлина Скорик: 7 важливих аспектів нових медій

1
0
Михайлина Скорик на факультеті журналістики

Михайлина Скорик на факультеті журналістики. Фото зі сторінки кафедри нових медій у Facebook

Весна для студентів факультету журналістики розпочалася цікавою зустріччю з Михайлиною Скорик – журналістом, головним редактором «Подробиць», «Точка.нет» та учасником інших інтернет-проектів. Зустріч відбулася у форматі лекції про головні правила успішного просування матеріалу, сучасні тенденції інтернет-ЗМІ, про те, що найбільше цікавить читача, як правильно оптимізувати заголовки, а також які публікації варто обирати як головні новини, а які ні. Одне слово, все те, з чим рано чи пізно зіштовхнеться журналіст-практик, працюючи в інтернет-ЗМІ.

Пропоноую розглянути у вигляді топу у цій публікації сучасні тенденції інтернет-журналістики, які обговорювала пані Михайлина зі студентами.

1. Сучасні інтернет-юзери отримують інформацію в інтернеті не читаючи, а переглядаючи. Тому в середньому користувачі перебувають на сайтах по 3-4 хвилини. Виняток з цього правила – сайти, які містять фільми та серіали, саме вони здатні утримати аудиторію на доволі великий час перегляду. До публікації варто додавати цікаву картинку, адже саме нестандартна знимка привабить глядача і він перейде до вашої публікації.

2. Користувачі не люблять довгих текстів та довгих відео. Кількість інформації в інтернеті настільки велика, що читач обере коротшу замітку ніж довгу публікцію. Те саме стосується й відео. Так, за статистикою, люди рідко дивляться відео, яке триває довше ніж 6 хвилин, звісно, якщо це стосується інформаційного повідомлення, новини, відеоблога, інтерв’ю. Тож якщо інтернет-журналіст захоче подати велику за обсягом публікацію, найкраще її побудувати за принципом перевернутої піраміди. Від найважливішої й найактуальнішої інформації – до менш актуальної й цікаваї. Тому важливе варто сказати на початку.

Кілька нових слів про перевернену піраміду

Кілька нових слів про перевернену піраміду. Фото зі сторінки кафедри нових медій у Facebook

3. Правило 5W, тобто ваша стаття має відповідати на наступні питання: Who? What? When? Where? Why? а також How? Якщо ваша публікація про ту чи іншу новину не відповідає на ці питання, вона є неповною, абстрактною й неконкретизованою, а у такого матеріалу навряд чи буде успіх, тому що він не зможе зацікавити читача.

4. Правило 6С і 1Г. Скандал, сенсації, страх, секс, смерть, сміх і гроші – ось що цікавить читачів. Звичайно, хочеться піднімати рівень сучасної журналістики, проте дуже часто банальні теми стають більш популярними. Нічого дивного, адже іще у древньому Римі людям були потрібні panem et circenses, що більш відомо в українській мові як «хліба і видовищ».

5. Варто приділяти увагу заголовкам, тому що саме цікавий і лаконічний заголовок здатний зацікавити читача. За статистикою, заголовки до 8 слів на 21% успішніші, ніж назви публікацій з більшою кількістю слів. Добре, коли заголовок не буде перевантаженим зайвими словами, проте буде максимально повним, щоб забезпечити цікавість в порівнянні з іншими назвами матеріалів.

6. Читачі люблять інтерактив. Давайте змогу користувачам брати учпсть в обговоренні новини у коментарях сайту, та шукайте інші способи вираження для вашлї аудиторії. Можна розмістити рекламу на іншому сайті, де у вікні слід навести курсор у певну точку чи клікати на стрілки дартсу аж доки не попали в яблучко, юзерам це подобається.

7. Якщо ви хочете записати відео для Ютубу або іншого відеохостингу чи сайту, вам слід запам’ятати декілька простих правил:

  • не робіть вертикальні відео. Ваш телевізор, монітор, екран кінотеатру і навіть ваші очі розташовані горизонтально, тому просто переведіть телефон у горизонтальне положення і робіть відео зручним;
  • ставте лікті на якусь опору при записі відео, щоб воно мало кращу стабілізацію;
  • не забувайте про якість звуку, а щоб запобігти інтершуму, використовуйте мікрофон у комплектних навушниках до телефону.
Вдячна аудиторія Михайлини Скорик

Вдячна аудиторія Михайлини Скорик. Фото зі сторінки кафедри нових медій у Facebook

Ось 7 найбільш цікавих правил, яким було приділено увагу на лекції Михайлини Скорик. Цікаво спостерігати, наскільки сильно змінилась подача матеріалу. Якщо раніше цінувалися публікації великого обсягу, зараз маємо лаконічні новини, а журналіст, який раніше був лише людиною, яка пише, зараз може ще й робити фото, знімати відео і оперативно викладати новини на свій ресурс.

Гліб Гаврилов

Гліб Гаврилов – студент факультету журналістики ЛНУ імені Івана Франка

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Вам сподобається