Нас дурять, студентство!

14
2

IMG_20170626_181806

«Нас дурять» − чи не найпопулярніше гасло українців. Чи то справа у безробітті, чи у низькому економічному рівні, чи просто в менталітеті. Але це гасло настільки увійшло в наш національний словник, що, здається, завжди і всюди буде актуальним. Найболючіше те, що ми самі є жертвами наших шахраїв-співвітчизників. Нас дурять щохвилини в магазинах, супермаркетах, у громадському транспорті, в аптеках, в банках…

Цей список можна продовжувати і продовжувати. Здається, що український бізнес побудований на необачності співгромадян, а сфера послуг заробляє переважно завдяки обману. Але чому? Хіба не шкода пенсіонерів, які рахують кожну копійку, студентів, які завжди бідні та голодні, інвалідів, малозабезпечених сімей, матерів-одиначок? Та й не лише незахищених верств населення, а й просто середньостатистичних українців, які не мають додаткових способів заробітку, і в яких зарплатні ледь вистачає на елементарні потреби?

Нещодавно я сама ледь не стала жертвою однієї з наших «гуртожитських» крамниць. Біля студмістечка є декілька цілодобових магазинів, один супермаркет і міні-маркет, де спудеї постійно скуповуються. Перший цінний тим, що ти можеш взяти будь-який товар і перевірити його на термін придатності, можеш спокійно порахувати свої гроші на покупки, бо бачиш перед собою цінники, відтак розраховуєш на те, що казусів типу «у вас не вистачає ще дві гривні» не буде, бо сам собі складаєш бюджет, за що потім не доводиться ніяковіти перед касиром. Також у супермаркетах часто бувають вигідні акції, завдяки яким можна поповнити свій холодильник на майбутнє. Проте, так має бути в ідеалі. Натомість ви отримуєте протилежне: ціна на полиці не завжди відповідає ціні на касі, тому до твого запланованого бюджету додається плюс ще декілька купюр, які не завжди є із собою, а у акційних товарів вийшов термін придатності, тому витрачені кошти, в прямому розумінні, ідуть у смітник.

Обидві каси працюють вкрай рідко. Тому черги займають добрячий шмат усього міні-маркету.

Обидві каси працюють вкрай рідко. Тому черги займають добрячий шмат усього міні-маркету.

Та буває ще більш неочікуваний маркетинговий хід − товари в чеку, яких не купував. Так сталося зі мною. Суботнього дня я вирішила побалувати себе персиками, до того ж на них якраз була акція. На фрукти мало піти гривень дванадцять, але касир пробив чек, де вказано, що вони коштують двадцять одну. Та це ж майже вдвічі більше! А як же акція?! На мій запит, чому така ціна, продавець відповів: «Не встигли поміняти цінник, а цей, на який ви розраховували, − старий». А чому не поінформували тоді? Можливо, не тільки я на це «повелася». Але коли я ще раз заглянула в чек, то там було написано, що я купила нектарини, ціна яких за кілограм – 62 гривні. Нектарин від персика таки відрізняється: плоди персика покриті пухнастою шкірочкою, нектарин має абсолютно гладку. Продавці, як ніхто інший, повинні про це знати. Та на мої зауваги вони відповіли, що в них є і персик, і нектарин. Нібито це моя провина, а те, що вони не встигли змінити ціну, нічого страшного, так буває. Ніяких вибачень на свою адресу я не почула. І поки ми з касиром з’ясовували, хто має рацію, а хто винен, залом ходила працівниця, яка просила у людей заповнити анкету для того, щоб покращити обслуговування. Коли я доводила свою правоту, вона відволікала людей у черзі.

Такі випадки не поодинокі, на жаль. Я здивувалась нектаринам в суботу, а в неділю мене ще більше здивували прострочені сосиски, на які, за старою схемою, була акція. На календарі вже 18 червня, а сосиски придатні до 11 і 12 червня. Як відомо, сосиски для студентів − їжа №1. На кого розраховували − зрозуміло. Біля сосисок стояв уже непридатний сир, але він уже продавався не по акції.

І яка ми тоді Європа? У Норвегії (яка, до речі, не дуже хотіла бачити нас у ЄС), наприклад, за три-два дні до дати кінцевого споживання людям безкоштовно віддають продукти. А в нас їх продають. Норвегія турбується про свого споживача, Україна його вбиває.

Мої випадки, мабуть, не є винятком. Для того, щоб це довести, я вирішила зробити опитування:

Оксана Войтко, студентка факультету журналістики ЛНУ імені Франка:

voytko

− Безперечно, я вже давно користуюся цим магазином, оскільки там доволі комфортно для студентів. Однак іноді трапляються не зовсім прийнятні моменти, які псують враження про магазин загалом: якість товарів та професіоналізм працівників.

Зі мною нерідко траплялися ситуації, коли ціна на прилавку не відповідала ціні у чеку, неодноразово звертала увагу на безлад на товарних полицях, на бруд у приміщенні. А нещодавно мені «натякнули», що уцінені банани мало чим дешевші від свіжих. І порадили взяти свіжі. Залишається запитати, чому так і для чого? Хоча по розмовах у черзі довідалася, що це, виявляється, чудовий маркетинговий хід. Оскільки їх того дня дуже швидко продавали.

Людмила Руденко, студентка факультету журналістики ЛНУ імені Івана Франка:

rudenko

− Я досить часто купую товари в міні-маркеті, оскільки це дуже близько. Але не скажу, що в захваті, бо продукти не першої свіжості. До того ж постійно великі черги, на які йде купа часу. В залі брудно, на полицях пилюка. Та це найближча крамниця, де можна самій обрати товар.

Анна Запорожченко, студентка факультету журналістики ЛНУ імені Івана Франка:

zaporozh4enko

− Дуже незадоволена обслуговуванням міні-маркету. Одного разу купила сиркову масу, в якій були мухи. Після цього боюсь купувати молочні продукти. Про бруд мовчу, бо таке враження, що підлогу вони миють дуже рідко. Ціни в чеку не завжди збігаються. Це жахливо.

Зоя Сапрун, місцева жителька, колишня працівниця мережі супермаркетів:

saprun

− В самому міні-маркеті буваю вкрай рідко, бо продукти несвіжі. Одного разу зайшла купити банани, так вони були чорними. І ціни в магазині завищені. Крім того, вони не можуть виділити вакансію наглядача за свіжоспеченими хлібобулочними виробами. Люди мацають руками хліб без рукавичок, що не є гігієнічно. Ще купувала шоколад, який розтанув, бо він лежав у невідповідному місці. Місцеві жителі рідко ходять до міні-маркету. Зазвичай там скуповуються студенти.

У магазині дуже спекотно, усі товари нагріті, а шоколад завжди розтоплений.

У магазині дуже спекотно, усі товари нагріті, а шоколад часто розтоплений

Це дійсно переходить усі розумні межі. Так не має бути. Всі ми ідемо у Європу, всі хочемо хорошого стабільного життя, за це боролись на Майдані, про це кричимо і пікетуємо під міськрадами, а самі продовжуємо жити старим життям. Рушійною силою можуть стати ті самі студенти, яких травлять. Але, студентство, не мовчімо, бо в наших словах і діях майбутнє усієї країни. Не породжуймо соціальний маргіналізм!


ВІД РЕДАКЦІЇ: Після нашої публікації в мережі крамниць «Свій Маркет» було проведене службове розслідування, в ході якого згадані в статті порушення підтвердились. На всі факти порушень швидко відреагували, зараз ситуація в магазині виправлена. За словами Зеника Дуди, представника адміністрації мережі крамниць «Свій Маркет», «на даний момент у магазині в асортименті відсутній товар з недотриманням термінів зберігання, при вході встановлено кондиціонер та проведена виховна робота з персоналом. <…> На майбутнє ми будемо максимально працювати, аби покращити стан речей». Ми можемо лише вітати таку зважену й конструктивну позицію мережі та віримо, що зміни на краще незворотні.

Богдана Марчук

Богдана Марчук – студентка факультету журналістики ЛНУ імені Івана Франка

10 Відповідей

  1. Андрій коментує:

    Так, справді в мережі цих супермаркетів нехтують увагою до покупців. Якось я купляв картоплю яка тоді коштувала 4 грн/кг, а мені зважили її як яблука по 15 грн/кг, бо бачте працівники супермаркету дещо недогледіли, мабуть. На жаль, я це помітив вже в гуртожитку і не мав часу щоб повертатись щоб довести свою правоту, але гіркий осад в мене досі залишився.

  2. дарія коментує:

    Доброго вечора,шановні панове журналісти,чи то -майбутні журналісти.Хоча за законами нашої “кармістики” ними ви можете і не стати.Бо ніхто не знає,що там у їхній книзі буття написано:Оксана Войтко-хотіла стати журналістом ,а стала-касиром у “Свій маркет”.І що тут робити,а нічого ,бо долю обдурити важко.Не приємна для мене була ваша стаття,тому,що не все там є правдою,тому ,що я виросла на теренах нашого універу,тому,що поважаю нашого декана і тому ,що волею цієї ж “карми” ,працюю саме у цьому магазині.Не дуже вірю у прозорість навіть вашої умовної цензури і цей допис може не побачити світ,але бодай одна людина ,що одобрює,це прочитає.Мені уже чимало років,життя чудова річ,якби не ці терні,через які приходиться повзти,пролазити.Доки я не працювала у цьому магазині,я пишалась своїм українством,своїм галичанством і своїм львів”янством.Я вірила,що ми-найкращі,що ми відмічені іскрою Божою.Тепер цієї ейфорії у мене немає.Чому?А тому,що стільки молодого ,хтивого ,матірного свинства я ще не бачила.Не бачила,щоби молоді дівчата стільки пили пива і курили цигарок.А найбільше мене добиває ваша -матірність,не плутайте з материнством.Так “матюкатись” студентам універу під “щолкання” сємків ,я думала-що це тамбовська гібернія.Так ,я допомагаю не своїм дітям,тому і пішла на цю роботу.А ким може працювати пенсіонерка,навіть з такою гарною освітою?Прибиральницею.Я довго думала,як мала йти на цю роботу.Мене мучили і власна гідність,і умовляння моїх дітей.Але моя допомога була потрібна цим дітям.Вони залишились сиротами.Хороше фото ви зробили-чиста вхідна зона,пустий смітник,гарний мною посаджений квітник,чисті двері,чисті вікна.А за дверима оці немиті підлоги ,пані Оксано,оці брудні полиці?Щось тут не так,а що саме?”я давно ходжу у цей магазин”.У цей брудний свинюшник?Поруч “надцять”магазинів,а ви бідачка,так і ходите ,і ходите…Пані ,Оксано,я не знаю,що вам розповідають батьки ,та в принципі мені це і не треба.Я лиш точно знаю,що в житті за все треба розплачуватись,платити.І часто ця плата переходить межі нашої свідомості-“Боже,за що мені це!!!???”Я кожного ранку і до вечора мию цей клаптик нашої планети,щоб він був чистий,виношу сміття,блищу вітрини,і мене дуже розізлили ваші слова про брудну підлогу!!!!А безсоромна пані Зоя пропонує вакансію наглядача-вдумайтесь у це слово!!!!Людям цивілізованої країни треба-НАГЛЯДАЧА!!!!!Я думаю,побачивши її “фейс”.що вона на таку ваквнсію годиться.ОООО -вона на таку вакансію підходить,ви би не йшли в зал з реліктовим болотом на шкарах,і не лузкали би “русские” сємкі на тамбовский манєр під вікнами магазину,і не кидали би недопалки у квітник.ЄВРОПА,,,ЄВРОПА,,,бідна “старушка” Європа.вона навіть не здогадується,яку помилку вона зробила!!!Якщо ми так гадимо у своєму домі,то що нам до чужого.Я писала,що цей допис по принципу демократичності може і не пройти,я вам щиро вдячна-мене звільнили з роботи.Я знайду собі ще клаптик,який потрібно робити чистішим, бо не можу допустити,щоби діти,яким я допомагаю,були голодні,а ще-я піду в деканат вашого,тобто ,нашого факультету з вашим дописом.Ви встали на шлях брехні,бо вірите в закон джунглів-вседозволеність і безнаказанність,а це не правильно…А може дійсно нам треба НАГЛЯДАЧА пані Зої,з батогом-і по руках…по руках…щоб не рухати хліб руками після того ,як пошкробав свою дупу…

    • admin коментує:

      Нам дуже прикро, що вас звільнили, пані Даріє. Однак ще більше нам прикро, що ви, здається, щиро переконані, ніби всі проблеми у мережі “Свій маркет” раптом виникли через нашу публікацію. Це воістину незбагненно – перекладати відповідальність за управлінське рішення безпосереднього керівництва (очевидно – хибне, бо, маючи в крамниці систему відеонагляду, легко переконатися, наскільки ретельно ви виконували свої обов’язки) на студентку, яка наважилась критично висловитися про побачене.

  3. дарія коментує:

    P.S….про “маргіналізм”не дуже зрозуміла,хоча добре знаю значення цього гарного терміну…а може то пані Зоя його вставила,тоді питань більше немає…Пані Богданко…пані Богданко…погано ви почали свою біографію…

  4. "Дарія коментує:

    Дорогі “адміни”.Ви абсолютно правильно розмірковуєте.мало відеонагляду,у мене є журнал прибирання,де стоїть графік виконання роблених мною робіт.Де я ставлю свій підпис,а після цього йде провіряючий і також ставить свій підпис.Ви знаєте,я уже заспокоїлась,але після ваших слів про відеонагляд-невже ви вважаєте,що маючи відеонагляд можу нести таку ахінею,що називається брехнею.Саме тому я захищаю свої професійні обов”язки,що у мене є безперечні докази.Зрешту ,ви їх бачите на виставлених у дописі фото.Мало того,я напишу заяву у службу охорони ,щоб мені дозволили скинути на флешку мою роботу за червень місяць,за лютий місяць,де я зі шваброю в руках ходжу по залу за вашими студентами .котрі з горами снігу на своїх шкарах з машинними протекторами валять ,як монгольська орда,і я за ними біжу і прошу,щоб вони тупнули ногою.Вони тупають ,і я між їх ногами ганчіркою збираю брудний сніг…Я найду відео ,де ваші студенти стоять біля каси,а у них під ногами лежить розірваний пакер з печивом .і вони його топчуть,а я взявшись за голову кажу-діти,як ви можете бути такими байдужими.Я найду відео .де ваш студент копає під стелаж булочку ,яка вилетіла йому з кулька,бо я її знайшла другого ранку і попросила охорону прокрутити відео.Я найду відео,де ваші студенти кидають кульки зі сміттям нам на рампу,ті кульки від удару розриваються і вмістиме розлітається довкола,а це порвані дівчачі труси ,коглоготи,пусті чвертки з під горілки і вживані презервативи.Я дуже буду просити начальника охорони про це.Бо очевидно ви не зрозуміли.Ніхто не є ідеальним.Наш магазин -це безперервний вулик тих хто приходить ,і тих хто виходить.Наші “проколи ” нам даються не так безрезультатно .як ви то собі уявляєте.За всі такі речі-нам знімають штрафи.У нас є свій аудит.І повірте,це не допис пані Богданки.Я ненавиджу тих,хто по своєму трактує те,що робилось з добрих намірів.Спитаєте,чому я так р”яно це відстоюю,та тому,що всі ці випадки були в мою присутність!Це я сказала тій ….що зараз винесу свіжі бабани,бо ті уже не дуже гарного вигляду,а вони не дешеві з мого погляду.А не гарні вони тому,що ваші студенти ними гупають так,що вони тріскаються.І я не один раз робила їм зауваження.Дійсно правдиво-не роби доброго,і тобі не будуть робити поганого.У нас багато працювало ваших студентів у канікулярний час.У нас про них хороші спогади і сьогодні я одного хлопчика зустріла і розповіла про цю статтю.Не гарно повторювати те,що він про це сказав.Ви би з таким “рвєнієм” пройшлись по кімнатах своїх студентів.Я була там і те що Я побачила було просто жахливо!!!!А ми зі своїми проблемами розбираємось щодня.для цього і ходимо на роботу.Я не буду займатись цінниками,мухами .А за те,що я роблю я відстоювати.Я пройшла гарну школу життя,і якщо ви думаєте ,що попали на ” прибиральницю “,то ви помиляєтесь.З тим усім я піду до Михайла Павловича,з яким знайома особисто.Те ,що у мене зараз ця робота,я маю свої причини.Але і цю роботу я роблю з повною віддачею,бо так вихована.Я знаю чудових молодих людей, у яких в серці горить божа іскра.І кидати їх з вами в одну купу,це буде несправедливо.А може права бабуся Зоя Супрун,що вам треба НАГЛЯДАЧА!!! з кийком .І тим кийком по руках-не рухай без рукавичок хліб!!!А потім по ногах-витирай ноги,коли заходиш в приміщення!!!Наглядач-двигун розвитку нації….

  5. "Дарія коментує:

    P.S. Мене відновили в роботі,за інших не знаю…а те ,що ви позбавили людей куска хліба,це тепер тепер” ваші хороші вчинки”.А ще є гарна приказка-чисто не там ,де прибирають ,а там,де не гадять…

  6. Юлія коментує:

    Дарія я з вами згідна повністю наша молодь це страшне ,брудне і нахабне пркоління,хоча і не всі,але більшість,дякую Вам за Ваші щирі зауваження,що до виховання ,нашим дітям ще треба навчитись поважати оточуючих людей коло них,а не тільки базікати і розказувати,які вони хороші бо переживають за пенсіонерів,матерів одиначок,сиріт все це пусті балачки,щоб привернути увагу,їм намплювати на бідних,аби себе продвинути,дуже Вам вдячна,що даєте відсіч таким,як Оксана,всього Вам найкращого!

  7. Юлія коментує:

    Ps:Хочете студенти змінити світ?Почніть з себе!

  8. "Дарія коментує:

    P.S. він і в Африці P.S.

    Панове журналісти.Я не могла залишити все це без відповіді.Цей бокал шампанського від “НАШОГО” столу до “ВАШОГО” столу я піднімати не буду.Я довго думала про ті банани ,які назвала ваша студентка маркетингових хитрим ходом. “На всі факти порушень швидко відреагували, зараз ситуація в магазині виправлена. За словами Зеника Дуди, представника адміністрації мережі крамниць «Свій Маркет», «на даний момент у магазині в асортименті відсутній товар з недотриманням термінів зберігання, при вході встановлено кондиціонер та проведена виховна робота з персоналом. На майбутнє ми будемо максимально працювати, аби покращити стан речей». Ось вам приклад професійної роботи по маркетингу,а тоді була моя помилка.Коли мова йде про гроші,ну,ще можна сюди доплести амбіції,совість і людські долі,тоді ти можеш залишитись в реальній меншості.Це у книжках-“Один у полі воїн”,а у житті все навпаки.Тепер я точно знаю,як почувають себе зраджені,вони прив”язані до ганебного стовпа і в них кидають лайном.Навіть такі,котрі в своєму житті ще нічого “такого” не зробили.Не побудували будинок,не народили дитину,не посадили дерево.Радує одно-вони ще мають на це час,правда він збіжить швидко,як одна мить.Але країна ,попри все ,вимагає хліба і видовищ.Я думаю,що мало кому цікаво читати про тарганів і недолугість.А тому ,бажаю вам творчої фантазії ,читацької аудиторії,активності і не байдужості своїх читачів (окрім мене бачу тут ніхто більше не коментував).Будьте завжди на своєму місці.Не дивлячись на закінчення вашого допису,радує момент істини.Це наші сонячні вишиванки,неповторні пісні і НЕБЕСНА СОТНЯ,як мірка нашої з вами совісті,що дивиться з неба на наші діяння.І погляд котрої випав сьогодні рясним літнім дощем…..

Залишити відповідь до "Дарія Скасувати відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Вам сподобається