«Журналістика – це виживання» або 10 одкровень від Михайла Куруса

5
0
Михайло Курус

Михайло Курус – випусковий редактор інформаційної програми «Огляд дня». Фото Андрія Гірняка

Проспав пару з медіаекономіки – слухай Михайла Куруса.

Лякаєшся слова «практика» – слухай Михайла Куруса.

Уже працюєш, але правки редактора зводять з розуму – слухай Михайла Куруса, сам стань редактором і зводь з розуму інших.

Не розумієш, про що мова, – читай далі.

3 березня першокурсники факультету журналістики вбили двох зайців: спекались семінару і отримали чудову нагоду поспілкуватися із практикуючим журналістом, випусковим редактором інформаційної програми «Огляд дня», знавцем львівського медіаринку Михайлом Курусом.

Михайло гречно згодився поділитися із майбутніми медійниками кількома «крутими фішками»: з чого варто почати свій професійний шлях, як започаткувати власне видання і перетворити його на прибутковий бізнес. Ми занотували для вас топ-10 «мудр» від нашого гостя:

1. «Журналістика у фінансовому плані – це виживання. Хочеш заробляти більше, ніж конкуренти, – пиши одразу на місці події, а не відкладай публікацію на післязавтра».

2. «Медіабізнес не обходиться без продажу якогось продукту. Єдине, що треба знати: будь-який рекламний прояв – це лайно або ще більше лайно».

3. «Що чесніший ти журналіст, то менше у тебе можливостей. Красномовно писати чи заробляти гроші – вибір за тобою».

4. «Початок – це 10% успіху. Ідіть на ризик, не задумуючись, виправдає він себе чи ні».

5. «Не поспішайте йти на практику непідготованими. Це те ж саме, що вибігти голим на люди. Ефект несподіванки буде, але користі від цього мало. Тому перш ніж вирушити на місце стажування, проаналізуйте обране ЗМІ, вивчіть його специфіку та редакційну політику».

6. «Вам, як людям, які виросли з Інтернетом, набагато простіше аналізувати веб-платформи і розуміти, що саме потрібно вашій аудиторії, тому варто скористатися цим шансом і вже зараз формувати своє ім’я. Бо неважливо, чи це середина XVIII століття, чи наш час, головним капіталом журналіста було і є саме його ім’я».

7. «В якій би іпостасі не працював журналіст, в першу чергу він завжди буде новинарем. Тому найголовніше, що вам треба вміти, – шукати новизну і оригінальний кут зору навіть у звичайних подіях».

8. «Оскільки зараз фактично всі ваші матеріали потрапляють в Інтернет (а він, як відомо, не забуває нічого), ви просто не маєте права на помилку».

9. «Успішне «народження» нового видання передбачає чотири кроки: чітке планування власного медіа, вивчення своєї аудиторії, пошук матеріальних ресурсів і цікавість пропонованого матеріалу».

10. «Якщо ви хочете стати хорошими журналістами, ви повинні приготуватися працювати понаднормово, без вихідних, відпочинку і часу на задоволення. Так само ви маєте знати, що, здобувши звання професіонала, ви можете втратити в собі людину. Тому маєте бути готовими зробити свій вибір».

Сучасну ситуацію в журналістиці Михайло Курус іронічно назвав «похороном старих мас-медіа». Тож, щоб ваш похід у медіабізнес не став останнім і вас не винесли з редакції ногами вперед, як сказав наш гість: «шукайте себе», не лякайтесь нових ідей, а ще краще придумуйте їх самі.

Наостанок пропонуємо переглянути короткий фотозвіт про зустріч. Фото люб’язно надав студент третього курсу Андрій Гірняк.

« 1 of 10 »

Катерина Паньків

Катерина Паньків – студентка факультету журналістики ЛНУ імені Івана Франка

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Вам сподобається