Безкоштовні онлайн-курси для журналістів

3
0

Лекції, практичні, дипломи та оцінки – це все круто. Але, щоб стати справжнім профі, потрібно не забувати про самоосвіту. Зараз це легко і цікаво: Фейсбук пропонує актуальні воркшопи, книгарні наповнені нон-фікшном, а добрі люди діляться інформацією на безкоштовних онлайн-курсах. Можливостей безліч! Щоб ви не губились серед цього різноманіття, ми підібрали 6 курсів від платформи «Prometheus», які пригодяться журналістові.

Інтернет-медіа

Мабуть, в усіх студентів журфаку рано чи пізно виникало бажання створити своє ЗМІ. Хтось мріяв про друкований журнал на мистецькі теми, а хтось уявляв себе головним редактором політичного Інтернет-сайту. З цим курсом мрії зможуть стати проектами. Крок за кроком вам покажуть, як придумати вдалу концепцію, як її реалізувати та зробити прибутковою.

Викладач курсу – Артем Захарченко, головний редактор видання «Висновки», кандидат наук з соціальних комунікацій та асистент у Інституті журналістики КНУ ім. Т. Шевченка. Він поділиться практичними порадами та повчальними випадками з власного досвіду.

Нативна реклама

Заснувати видання – непросто, ще важче зробити його прибутковим. Але автори цього курсу впевнені, що все можливо. Офіс Координатора проектів ОБСЄ в Україні створив лекції для регіональних ЗМІ, які мають навчитись існувати без підтримки держави. Втім, з нативною рекламою доведеться стикнутись усім рекламникам та журналістам.

Люди навчились не помічати яскраві борди і крикливий тон з телевізора. Водночас вони охоче вірять порадам блогерів, думкам експертів та ненав’язливим статтям в інтернеті. Цим користується нативна реклама. Її зміст в тому, щоб розповісти про товар у формі якісного матеріалу, що вписується у концепцію видання і не порушує жодні норми. Рекламник з 10 річним досвідом Микола Балабан та медіатренер Дмитро Тужанський навчать заробляти гроші на інформації.

Медіаграмотність: практичні навички

На факультеті журналістики вчать мислити критично і розпізнавати фейки – з цим не посперечаєшся. Але в умовах інформаційної війни, коли мало не щомісяця з’являються нові форми дезінформації, потрібно завжди оновлювати знання. Авторський курс Євгена Магди, дослідника гібридної війни, розкаже про природу фейків, їхню мету та вплив на суспільство.

Курс призначений не лише для журналістів, а для всіх сучасних людей. Бачити брехню, не вірити заангажованим матеріалам та не піддаватись маніпуляції – базові навички для особистої безпеки. Тому реєструйтесь на курс самі і долучайте до перегляду усіх рідних.

Інформаційні війни

Війна не лише на Донбасі. Вона у телевізійних сюжетах, у Фейсбуці та у телефонних розмовах. Перемогти в інформаційному просторі означає відвоювати наш суверенітет, культуру і свідомість українців. Але щоб перемогти, потрібно вміти воювати.

 

Курс «Інформаційні війни» озброїть вас такими знаннями: специфіка феномену інформвійн, роль новин у «гібридній» боротьбі, особливість сучасних війн четвертого покоління. Освоїти цю зброю допоможе Микола Ожеван – спеціаліст у сфері інформаційної безпеки та співавтор багатьох державних документів з інформполітики.

Як писати про ЛГБТ: Курс для журналістів

Про це усі говорять, але не усі вміють про це писати. Журналісти знають, що повинні бути толерантними і неупередженими, але, створюючи матеріал, часто розгублюються. Які слова вжити, щоб нікого не образити? Як публікацією не розпалити ворожнечу? Що таке той гендер і як пояснити цей термін людям? На усі питання відповідає курс від «Prometheus».

Лекції створювали на основі поєднання етичних норм журналістів та концепції про права людини. Це допоможе звільнити від стереотипів не лише тексти, а й ваші думки. Над курсом працювали Таїсія Герасимова, Інна Ірискіна, Михайлина Скорик та десятки людей різної сексуальної орієнтації і гендерної ідентичності.

Доступ до публічної інформації: від А до Я + Доступ до публічної інформації для громадських активістів

Якщо вас уже навчили відправляти інформаційний запит – це чудово. Але цього недостатньо. Щоб писати якісні аналітичні тексти і займатись розслідувальною журналістикою, необхідно майстерно володіти цим інструментом. Якщо знати, хто такі розпорядники, яка інформація є публічною і чітко знати права журналіста – загнати вас у глухий кут буде доволі важко. Отримати таку суперсилу можна завдяки безкоштовним курсам.

«Доступ до публічної інформації: від А до Я» – це базова інформація із Закону «Про доступ до публічної інформації» 2011 року та його практичне застосування. «Доступ до публічної інформації для громадських активістів» – просунута версія та наступний рівень. Він розкаже, що робити, коли розпорядник відмовляється надати інформацію та як отримати дані будь-яким законним шляхом.

Матеріали усіх курсів є безкоштовними і доступними в будь-який час. Реєструйся, слухай, виконуй завдання і отримуй сертифікат. А з ним – додатковий пункт до твоїх навичок.

Ірина Женчук

Ірина Женчук – студентка факультету журналістики ЛНУ імені Івана Франка

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Вам сподобається