Йона Берґер «Заразливий»: короткий конспект із популяризації ідей та товарів

4
1

19883727_817208298448139_430426896_n

Мало кого із активних користувачів (або спостерігачів) соціальних мереж оминуло фото цієї книжкової палітурки із лампочкою-кульбабкою на блакитному фоні. Усі амбітні блогери та студенти із мріями про власну справу спішили поділитись своїми враженнями від цього зразка жанру нон-фікшн. Це свідчить про те, що книжка Йони Берґера «Заразливий» сама стала заразливою.

Але така популярність цілком заслужена з трьох причин. По-перше, цей підручник розрахований на широку аудиторію: від маркетологів та студентів, які хочуть популяризувати власний проект, до школярів, які мріють, щоб їхнє відео з котиком набрало мільйони переглядів на YouTube. По-друге, інформація у книжці є справді корисною і подана вона настільки доступно, що кожен може застосувати її у житті. По-третє, жанр нон-фікшн нарешті доповз до українських читачів і захопив їх своїми численними бестселерами, тому ця модна назва жанру – уже маленька частина успіху Йони Берґера в Україні.

Те, що більшість чула назву книжки, не означає, що більшість її читала. А оскільки кожен може взяти багато корисного з неї, пропонуємо короткий конспект підручника із психології вірусного маркетингу Йони Берґера «Заразливий».

19894290_817209551781347_1846683257_n

Автор книги – Йона Берґер

Одні ідеї набувають нечуваної популярності за лічені дні чи навіть години, а інші тонуть у масі інформації й забуваються назавжди. На перший погляд, це справа фортуни і випадковості, проте Йоні Берґеру, американському професору з маркетингу, вдалося визначити 6 ознак, які забезпечують успіх товару чи ідеї. Не обов’язково, щоб усі вони були властиві вашому об’єкту, але чим більше «+» він має, тим більші шанси бути поміченим.

1. Соціальна валюта

Потрібно знайти особливу характеристику вашого товару чи ідеї, яка змусить людей відчувати себе особливими та приналежними до вузького кола «обраних». Ваш товар має бути таким, що люди забажають хвалитись ним перед іншими. Для цього можна використати механізм гри, при якому люди будуть змагатись між собою, щоб досягнути вищого рівня й отримати кращі привілеї. Прикладом соціальної валюти є золоті та платинові банківські картки, а також інформація про таємний бар.

2. Тригери

Недостатньо придумати рекламне гасло, яке гарно звучить і легко запам’ятовується. Потрібно використати у ньому тригер, або спусковий гачок, який змусить споживача згадати про товар у потрібний момент. Для цього варто скористатись природними асоціаціями або створити свою, як от «KitKat» і кава у рекламі «”KitKat” – найкращий друг кави», завдяки чому люди будуть згадувати про солодкий батончик щоразу, дивлячись на каву.

3. Емоція

Товар чи ідея повинні викликати емоції: позитивні або негативні, але у жодному разі вони не мають залишати потенційного споживача байдужим. Для того, щоб спонукати людину до дій – як-от купити щось чи переглянути відео, – варто зосередитись на високозбудливих емоціях, таких як благоговіння, натхнення, втіха чи гнів та занепокоєння.

4. Суспільство

Щоб ідея стала популярною, необхідно, щоб вона була публічною. Відповідно до принципу «мавпа бачить – мавпа робить» потрібно, щоб потенційний клієнт бачив, що інші люди вже придбали ваш товар чи стали прихильниками ідеї. Навіть коли потрібно популяризувати благодійність, яка часто залишається у таємниці, варто придумати зовнішній атрибут, що вирізнятиме людей-благодійників, до прикладу наліпка, значок або ручка. Такі дрібні речі рекламуватимуть ваш благодійний фонд і самі спонукатимуть людей зробити добру справу.

5. Практична цінність

Практична порада – це поширена порада. Щоб люди читали та пересилали друзям вашу інформацію, варто зробити її максимально корисною, і тоді, поширюючи ваше повідомлення, кожен відчуватиме, що допоміг іншому.

6. Історії

Попри те, що відео та візуалізовані дані захопили інформаційний простір, люди й надалі люблять історії та чутки. Саме історії, які люди розповідатимуть у компанії друзів та на роботі, можуть допомогти у популяризації товару чи ідеї.

Nota Bene: Задля легшого запам’ятовування цих шести пунктів існує акронім англійською мовою STEPPS: SocialCurrency, Triggers, Emotions, Public, PracticalValue, Stories.

Ось так просто і лаконічно звучить секрет успіху, який шукали амбітні особистості різних країн та різних часів. Поданий конспект, хоча і передає зміст книги, не є повноцінним замінником. Тому, якщо хочете, щоб про вас говорили усі та всюди, – ідіть у книгарню і шукайте блакитну обкладинку. Адже те, що ховається за нею, варте і грошей, і затраченого часу.

Ірина Женчук

Ірина Женчук – студентка факультету журналістики ЛНУ імені Івана Франка

Прокоментуйте

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Вам сподобається