«Круглий стіл» на факультеті журналістики: про фотографію в епоху нових медій

3
0
Віталій Грабар

Виступає один із найвідоміших фотожурналістів Львова Віталій Грабар (фотоагенція «LUFA»). Фото Зоряни Козачок

18 травня 2017 року кафедра нових медій Львівського національного університету імені Івана Франка провела круглий стіл на тему: «Фотографія у нових медіях: виклики та можливості». Учасниками дискусії були викладачі та студенти факультету журналістики, а також представники регіональних медій Віталій Грабар (фотоагенція «LUFA»), Лана Жаб’юк («Твоє місто»), Руслан Бокало (інформаційна агенція «Варіанти»), Олег Онисько (Zaxid.net), Микола Гірняк (інформаційна агенція ZIK), Наталія Угляр та Наталія Роп’яник (прес-служба Львівської обласної ради).

Нові медії дали змогу кожному бути репортером та фотографом. Для професійних фотожурналістів ця можливість з одного боку є викликом, а з іншого – стимулом для росту. Адже конкуренція на ринку праці зростає, і кожен фотограф намагається удосконалювати свої вміння та створювати нові креативні підходи до подачі фотоматеріалу.

Інтернет назавжди змінив традиційний вигляд веб-сайтів медій, адже тепер немає чіткого поділу на газетний чи телевізійний сайт. Викладач кафедри нових медій Юрій Залізняк зауважив, що колись аудиторія радіо «Свобода» слухала голоси ведучих, лише уявляючи їх собі. Сьогодні ж ця радіохвиля – суцільний мультимедійний контент: розділи, в яких історія подана за допомогою фотографій, відеозаписи, спільні проекти з іншими медіями. У сучасному інформаційному просторі ЗМІ використовують візуалізацію (оформлення веб-сайту, просування в соціальних мережах, логотип, певні атрибути медіа, які визначають його особливість) як важливу складову. На це варто зважати, якщо засіб масової інформації хоче розширити свою аудиторію та бути популярним.

Нові медії також дали змогу вільно використовувати фотографії з соціальних мереж. Відкритий доступ до світлин з одного боку шкодить професії фотографа, а з іншого – полегшує роботу редакціям. Їм не потрібно посилати фоторепортера знімати надзвичайні події, тому що через двадцять хвилин хтось опублікує потрібні світлини в соціальній мережі.

Якщо медіа потребує не дуже якісної, оперативної ілюстрації, тоді воно може використовувати ці світлини, однак для спецпроектів або важливих репортажів варто залучати штатних професійних фотографів або фріланс-фотографів (з останніми співпрацює «Твоє місто»).

Учасники дискусії також обговорили, щó повинен вміти фотограф в епоху нових медій. Важливо, аби він відчував подію та новинність світлини, а також знав, коли її варто публікувати. Фотограф повинен бути частково журналістом та більд-редактором. Перше допоможе йому зловити потрібний момент та поспілкуватися з героями події, друге – редагувати фотографії та вибирати з них найкращі.

Завдяки асистентці кафедри нових медій Зоряні Козачок маємо змогу запропонувати вам невеликий фотозвіт із «круглого столу».

« 1 of 8 »

[wp-rss-aggregator source=”3252″ limit=”4″]

Марія Ревер

Марія Ревер – студентка факультету журналістики ЛНУ імені Івана Франка

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Вам сподобається