З Днем народження, «Coca-Cola»!

1
0

01-1024x576

31 січня 1893 у Патентному бюро США реєструють торгову марку «Coca-Cola». Цю дату можна повноправно вважати Днем народження такого популярного у всьому світі напою. Яка ж історія виникнення «Coca-Cola»? Чи справді цей напій виготовляється з кокаїну, а його справжній колір мав би бути зеленим? І чи багато змін зазнала найвідоміша «шипучка», поки дожила до нашого часу?

Все почалося з того, що 8 травня 1886 року лікар-фармацевт Джон Пембертон з Атланти, що в штаті Джорджія, США, працював над створенням «супер-засобу». Мікстура, на його думку, повинна бути смачною! А також вона має знімати втому і лікувати нервові розлади та зубний біль. Експериментуючи, Пембертон використовував витяжки з листя коки (знеболююче і заспокійливе) і трохи африканських горіхів кола (тонізуючий засіб). Звідси і відома всім назва.

А ще цікавішим виявиться той факт, що «Coca-Cola», яку вживають американці, суттєво відрізняється за смаком від тієї, яку постачають всьому іншому світові, зокрема і нам.

До 1904 року, коли кокаїн не вважали небезпечним наркотиком, у кожній пляшці «Coca-cola» було його по 60 мг. Попри всі чутки про те, що «Coca-Cola» і досі використовує листя коки для приготування свого напою, є неправдою. Насправді виробники додають лише «вичавки», з яких попередньо вилучено весь кокаїн. З тих пір як спростували цей міф, газована вода й почала здобувати свою популярність, ставши мало не обличчям Америки.

Поширений міф про те, що незафарбована «Coca-cola» має зелений колір, виявився правдивим лише частково. Так, спершу вода має легкий зеленкуватий відтінок, але цукровий сироп, що додають в напій, фарбує його в коричневий колір.

Санта Клаус – іще один реклам хід компанії

Санта Клаус – іще один реклам хід компанії

Згідно з інформацією з офіційного сайту виробників відомо, що компонентами напою є: цукор (~11%), діоксид вуглецю, цукровий барвник, ортофосфорна кислота, кофеїн, ароматизатори: ванілін, коричне масло, масло гвоздики, масло лимона та азорубін – харчова добавка, із групи групи барвників. Не все корисно, але поєднання – до смаку мільйонам! Так, саме мільйонам, адже якщо всю «Coca-Cola», яку коли не будь виробляли, роздали жителям планети, то кожен з нас то отримав би по 1500 пляшок цього напою. А якщо їх вміст вилити в басейн, то в нього помістяться 512 мільйонів чоловік!

Цікаво, що завдяки вмісту ортофосфорної кислоти «Coca-cola» широко використовується як миючий і чистячий засіб. У деяких штатах поліцейські возять в машині по 8 літрів цього напою, аби відмивати кров з дороги на місцях ДТП.

Вважають, що саме дизайнери «Coca-cola» переодягнули Святого Ніколаса у червоне вбрання із його традиційного зеленого і створили такого Санта Клауса, яким ми всі звикли його бачити. Так-так, саме для «Coca-cola» придумали цього добродушного дідуся Різдва, який і досі весело підморгує нам з екранів телевізорів, насолоджуючись солодким напоєм.

Загалом цей напій стабільно здобуває таку шалену популярність завдяки грамотній стратегії  його маркетологів.  Рекламний бюджет «Coca-Cola» є одним із найбільших у світі. Навіть Microsoft і Apple витрачають на свою реклама менше коштів, аніж цей бренд. Саме тому слово «Coca-Cola» є другим інтернаціональм у світі після «ОК». Не менше ресурсів витрачають і на виробництво напою.  На створення одних лише банок для «Coca-Cola» йде понад 17% всього алюмінію із заводів США.

Еволюція логотипів «Coca-Cola»

Еволюція логотипів «Coca-Cola»

Цікаво, що відомі діячі СРСР вдавалися до махінацій і афер, аби посмакувати цей напій. Так, після Другої світової війни спеціально для Жукова випускали обмежену партію прозорої «Coca-Cola». Напою змінили колір і розливали по пляшках без етикеток, але з червоними зірками на корках, аби ніхто не звинуватив маршала у пристрасті до продукції капіталістичного народу.

Як би там не було, але «супер-засіб» Джона Пембертона вже понад століття окуповує полиці магазинів і супермаркетів. І справді важко знайти людину, яка б ніколи не куштувала цей прохолодний шипучий напій.

 

Марек Флахбарт

Марек Флахбарт – студент факультету журналістики ЛНУ імені Івана Франка

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Вам сподобається