Блогер: просто хобі чи майже професія?

2
0

21209047_811086425718402_1683292708_n

Сьогодні, в останній день спекотного літа, привітаймо із професійним святом тих, чиї тревел-відео відкривають нам нові прекрасні місця для подорожей, чиї ідеальні фото допомагають бачити красиве у буденному, чиї веселі «сторіс» в Instagram спонукають нас зібратися з друзями на черговий фестиваль у Львові, чиї тексти надихають читати якісну літературу. Як ви уже здогадались, це довге речення присвячене блогерам. Адже саме в цей четвер увесь світ відзначає День блогу!

Оскільки блогери – народ креативний, історія виникнення цього свята теж цікава. Ідея святкувати цей день спала на думку активним користувачам LiveJournal, коли вони побачили, що слово «Blog» своїми обрисами схоже на число 3108. Відповідно до цього обрали дату для Дня блогу – 31.08.

Скоріш за все, для вас буде сюрпризом той факт, що перший блог був заснований у далекому 1992-му, адже у той час мало хто з українців узагалі знав, що воно таке, той комп’ютер. Цим першовідкривачем став британець Тім Бернерс-Лі, головний творець Всесвітньої павутини та автор багатьох розробок у галузі інформаційних технологій, який публікував новини на своїй інтернет-сторінці. Популярності блоги набули лише через 4 роки – у 1996 році.

Тревел-блог - хороший спосіб поділитися усіма деталями своєї подорожі і знайти собі велику аудиторію читачів.

Тревел-блог – хороший спосіб поділитися всіма деталями своєї подорожі і знайти велику аудиторію читачів

До України, звичайно ж, блогерство добиралося довше, тому перша хвиля популярності блогів на платформах типу LiveJournal, Blogger.com та Twitter припала на середину минулого десятиліття. Зараз же можна говорити про «друге життя» української блогосфери, адже можливість вести особистий щоденник у форматі відео (YouTube) чи фото (Instagram) подарувала багато нових імен, чиє хобі «посидіти в телефоні» переросло у професію, яка приносить і задоволення, і гроші.

Попри популярність блогерства та його розвиток в нашій країні, не всі українці здатні сприймати цю справу як щось серйозне. Як наслідок – коментарі «Відписуюсь!» на якісну й оригінальну рекламу на сторінці блогера та нездатність зрозуміти, що багато красивих фото за день чи відео кілька разів на тиждень – це результат нелегкої роботи. Варто пам’ятати, що одна із важливих складових успіху блогера – це регулярність дописів або появи в Інтернеті. До прикладу, в Instagram – це 3-4 якісних, відредагованих у кількох програмах фото із чималим підписом, а також до 10 записів у «сторіз». А для цього потрібно не випускати телефон з рук мало не увесь день, бо зворотній зв’язок із аудиторією, тобто відповіді на коментарі та особисті повідомлення, також важлива річ. Як результат – маємо повноцінну роботу, до якої потрібно докласти чимало фізичної енергії та креативне мислення. Окрім цього, часто люди роблять помилку, недооцінюючи вплив іноземних та українських блогерів на своїх читачів, адже саме вони диктують більшій частині молоді, що одягати, який макіяж обрати, яку зачіску зробити, яким хобі цікавитись та які книги читати.

Фудблоги користуються неабияким попитом, особливо у мережі Instagram

Фуд-блоги користуються неабияким попитом, особливо у мережі Instagram

Звичайно ж, йдеться про відомих людей, чия аудиторія вимірюється десятками, сотнями тисяч, а то й мільйонами «фоловерів». Адже в Інтернеті є безліч тих, хто називає себе модним словом «блогер», проте лише одиниці з них є успішними та цікавими людьми, які не губляться серед загальної маси, а навпаки яскраво виділяються на їхньому фоні.

Мабуть, нереально перелічити всі види блогів, які існують у цей момент, бо під цим словом ховається стільки різного: від роздумів про політику на новинному сайті до відеозаміток з навколосвітніх подорожей чи авторських рецептів із красивими фото. Але всіх їх об’єднують дві ознаки. По-перше, автор блогу – це завжди активна й цікава людина з унікальними думками та бажанням ділитись усім із світом. По-друге, блогер – це той, кого читають і хочуть читати, тобто це своєрідне ЗМІ, яке має свою аудиторію і свій вплив. І саме яскрава, харизматична особистість перетворює просто набір слів та графічних елементів на унікальний блог.

Переглядаючи численні красиві профілі в Instagram, мимоволі задумуєшся над тим, щоб створити власну красиву галерею, де усі фото будуть витримані в одній кольоровій гамі, підписи під ними зроблять сторінку затишною, а згодом з’являться й власні «родзинки», які вирізнятимуть вас на фоні інших блогерів. А у вас були такі думки? Якщо так, то вважайте наш матеріал «знаком згори» (точніше, з екрана) і розпочніть втілення цього задуму просто зараз! А поради від популярного львівського Instagram та YouTube-блогера Христини Соломахи допоможуть вам у цій справі:

Христина Соломаха. Фото зі сторінки Facebook

Христина Соломаха. Фото зі сторінки Facebook

  • Не копіюйте стиль улюблених блогерів, адже головне – це оригінальність! А фотографії в одному кольорі – зовсім не запорука успіху.
  • Робіть різноманітні фото. Навіть якщо ви майстер фотографувати вулиці, підписникам набридне така одноманітність, тому чергуйте фото міста із flatlay (фото предметів, розкладених на плоскій поверхні) та особистими фото з різних ракурсів.
  • Хоча соціальні мережі – це неформальний простір, варто слідкувати за своєю грамотністю, і у разі потреби перевіряти написання деяких слів у надійних ресурсах в Інтернеті.
  • Пам’ятайте, що текст під фото має відповідати вашому характеру, тому старайтесь виробити власний стиль написання і не забувайте про жарти 🙂
  • Не забувайте спілкуватись зі своєю аудиторією: ставте їм запитання, просіть поради, відповідайте підписникам у коментарях. По-перше, відкритість – це завжди «+» для блогера. По-друге, блогерство – це чудова можливість знайти друзів та однодумців.
  • Щоб розкрутити свій профіль, використовуйте «локальні» теги, які не є надто популярними. Також власні унікальні теги допоможуть вам навести лад у своїй галереї, адже ними можна позначати записи на певну тему.
  • І найголовніше – вчіться виходити із власної зони комфорту, адже лише це штовхає на підкорення нових вершин!

Ірина Женчук

Ірина Женчук – студентка факультету журналістики ЛНУ імені Івана Франка

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Вам сподобається